close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חומרים מעכבי בעירה ומיגון אש

מערכת שורשכג חשוון, תשעז24/11/2016

בעקבות גל ההצתות- על חומרים מעכבי בעירה

תגיות:

שריפה שמתפתחת עלולה להפוך בתוך שניות למלכודת מוות של ממש, תוך שהיא מביאה לפגיעה עצומה ברכוש. כדי למנוע אותה אנחנו צריכים לנקוט את כל אמצעי הזהירות, אך גם להצטייד במערכות שיקטינו את מימדי הנזק – או אפילו ימנעו אותו לחלוטין. כיום יש היצע רחב של מערכות, של מוצרים ושל חומרים המיועדים למטרה הזו בדיוק. התפקיד שלכם הוא לבדוק את האופציות ולהחליט מה הטוב ביותר, ובעיקר הבטוח ביותר עבורכם. המאמר הבא יעשה לכם קצת סדר בבלאגן.

חשיבותם של חומרים מעכבי בעירה

הפתרון הראשון העומד לרשותכם בתחום הוא להתבסס על חומרים מעכבי בעירה, אשר מעצם הגדרתם מפחיתים את הדליקות של דלקים שונים, או לחלופין מעכבים את קצב הבעירה שלהם. חומרים אלה יוצרים הפרדה מהאש או תגובה כימית המביאה להפסקתה של הבעירה. התוצאה המתקבלת היא קירור הדלקים (ולמעשה – מיגור השריפה), דילול שלהם ומניעת המשך ההתפשטות של האש.

כיום, בשלב הייצור של מוצרים רבים – בעיקר פלסטיקים או מוצרי טקסטיל – מוכנסים לתוך המוצר חומרים מעכבי בעירה. התפקיד שלכם בתור צרכנים הוא להעדיף את המוצרים הכוללים את אותם חומרים, מה שיקטין בצורה משמעותית את הסבירות לשריפה ולנזקיה הרבים.

שלל מערכות להתמודדות עם האש

את הסקירה אנחנו ממשיכים עם מערכות שמומלץ מאד שייכללו בכל מבנה בישראל – למעשה, בחלק מהמבנים חובה להתקין אותן על פי חוק. יש כיום סוגים רבים של מערכות גילוי וכיבוי אש, המספקות יחדיו את המענה המקיף ביותר מפני האויב הקטלני הזה. בין אם המדובר הוא בגלאי עשן, במטפים, בזרנוקים, בספרינקלרים או במערכות כיבוי אש אוטומטיות, החשיבות והפוטנציאל מציל החיים שלהם ברורים ומובנים לכל.

בהתאם לסיכוני האש הקיימים בכל מבנה, ועל פי המאפיינים הספציפיים שלו, חשוב להצטייד במערכות הייעודיות שיאפשרו לכם שקט נפשי, יחד עם מענה ראוי בעת הצורך. שימו לב: אין זה מספיק פשוט להתקין את המערכות, אלא נדרש לדאוג לתחזוקה השוטפת שלהן – למשל, הבדיקה השנתית של המטפים ושל מערכות כיבוי האש האחרות על ידי בעלי מקצוע היא צעד קריטי שאין לפסוח עליו. בלי הבדיקות הללו, אתם עלולים לגלות שמה שחשבתם שמספק לכם מענה לא ממש יהיה יעיל בשעת חירום.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה